“`html
Vodafone Türkiye: Dijitalleşme Vizyonuyla Önemli Adımlar Atıyor
Türkiye’nin dijital geleceğine yön veren Vodafone, tüm alanlarda, özellikle altyapı ve müşteri hizmetleri alanlarında sürdürülebilir yatırımlarını devam ettiriyor. Türkiye ekonomisine katkıda bulunan önemli aktörlerden biri olan şirketin bugüne kadarki toplam yatırımı 234,4 milyar TL’yi aşmış durumda.
2024 yılında mobil şebekesine geçtiğimiz yıla göre yaklaşık iki kat daha fazla yatırım yapan Vodafone, yeni nesil perakende dönüşümü kapsamında mağazalarına ise 410 milyon TL’nin üzerinde bir yatırım gerçekleştirmiştir. Sosyal sorumluluk projelerine de önem veren Vodafone, Vakıf çatısı altında yürütülen projelerle 1,5 milyar TL’lik sosyal katkı sağladı.
2024 yılında, veri merkezi ve güneş enerjisi alanlarında her biri 100 milyon dolar değerinde iki önemli iş birliği gerçekleştiren Vodafone, Edgnex Data Centres by DAMAC ile İzmir’de yeni bir veri merkezi açma hazırlıklarını sürdürüyor. Ayrıca YEO Teknoloji ile birlikte güneş enerjisi santralleri kurma anlaşması yapan Vodafone, bu santrallerle yıllık enerji tüketiminin %35’ini karşılamayı hedefliyor.
Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy ve İcra Kurulu Başkan Yardımcıları, 2024 yılı performansını ve 2025 hedeflerini paylaşmak amacıyla düzenlenen bir toplantıda bir araya geldi.
Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy’un açıklamaları:
“2024 yılı, Türkiye’nin en hızlı büyüyen yeni nesil bağlantı ve dijital servis sağlayıcısı olma hedefimize ulaşmak için kritik bir dönem oldu. Amacımıza yönelik toplumsal dönüşümdeki rolümüzü sürekli olarak güçlendirdik. Ülkemizin yatırım ikliminde önemli bir payımız var. Bugüne kadar yaptığımız yatırımların reel değeri 234,4 milyar TL’yi aştı. Geçen yıl mobil şebekemize büyük bir yatırımla birlikte rekor sayıda baz istasyonu kurarak kapasitemizi artırdık. Ayrıca mağaza dönüşümü için 410 milyon TL’lik bir yatırım gerçekleştirdik. Vakıf projelerimiz ise 2007-2023 döneminde toplam 1,5 milyar TL’lik sosyal katkı sağladı. Ayrıca voleybol sponsorluğumuz kapsamında 5.5G destekli Şahin Gözü teknolojisi için 9 milyon TL’lik altyapı yatırımı yaptık. Veri merkezi ve güneş enerjisi alanlarında da iki ayrı ortaklığa 100 milyon dolarlık yatırımlar gerçekleştirdik. 5G hazırlıkları, öncelikli yatırım alanlarımız arasındadır. 5.5G teknolojisinin lansmanı, Türkiye’nin dijitalleşme sürecinde önemli bir mihenk taşı olacak.”
İlk 9 Ayda 10 Milyar TL Yatırım Gerçekleştirildi
Vodafone Türkiye, 2024 yılının Ocak-Eylül döneminde toplam 10 milyar TL’lik yatırım yaptı. Şirket, Nisan-Eylül 2024 dönemindeki servis gelirlerinin 42,1 milyar TL, Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kârının ise 15 milyar TL olarak gerçekleştiğini bildirdi. Mobil abone sayısı 25,4 milyon, sabit genişbant abone sayısı ise 1,4 milyon olarak kaydedilirken, Vodafone Yanımda ve Online Self Servis kanallarıyla aylık aktif müşteri sayısı 17,6 milyon oldu. Bu müşterilerin aylık toplam etkileşimi 304 milyon olarak ölçüldü. Ayrıca, mobil veri kullanımı 2.520 petabyte’a ulaşarak dikkat çekti. Vodafone’un finansal çözümü Vodafone Pay’in kullanıcı sayısı 8,3 milyona, kişisel dijital asistanı TOBi’nin ise aylık tekil kullanıcı sayısı 8,5 milyona ulaştı.
Şirket Genelinde 500’den Fazla İyileştirme Aksiyonu Uygulandı
Vodafone, müşteri odaklı dönüşüm süreci çerçevesinde, kullanıcılara daha kaliteli hizmet sunmak için 500’den fazla iyileştirme aksiyonu hayata geçirdi. Bu çalışmalar sonucunda, 2022 yılından itibaren müşteri memnuniyeti anketlerinde 32 puanlık bir artış yaşandı. “Vodafone’la Oldu Bilin” mottosuyla yeni bir dönem başlatan şirket, müşterilerine kaliteli bir deneyim sunmayı taahhüt ediyor.
Müşteri Memnuniyeti Puanı 4,55’e Yükseldi
2024 yılı itibarıyla, %80’i kadın olan 4.500 müşteri temsilcisi ve TOBi ile hizmet veren Vodafone, müşteri taleplerine yanıt verme hızını artırdı. Geri dönüş süresini de 24 saat içinde yaparak, müşteri memnuniyetini 5 üzerinden 4,55 puana çıkarmayı başardı. Aylık 8,5 milyon müşteriyle toplamda 30 milyon sohbet gerçekleştiren TOBi, daha hızlı ve etkili bir hizmet sağlamak için önemli bir dönüşüm geçirdi.
Kurumsal Müşteri Sayısı 1,7 Milyon
Vodafone Business çatısı altında bulut, IoT, siber güvenlik gibi alanlarda hizmet veren Vodafone, Türkiye’de 1,7 milyon kurumsal müşteriye ulaşmış durumda. Bu kapsamda, 70 binden fazla orta ve büyük ölçekli, 1,6 milyondan fazla da küçük ölçekli işletmeye hizmet sağlamaktadır. Mali yılın ikinci çeyrek sonuçlarına göre Vodafone Business Türkiye’nin gelirleri iki katına çıkarak %109,9’luk bir büyüme gösterdi.
Vodafone Happy, 25 Milyon Kullanıcıya Ulaşıldı
Teknoloji ekipleriyle global deneyimini Türkiye’ye taşıyan Vodafone, “Vodafone Happy” isimli sadakat platformunu piyasaya sunarak 25 milyondan fazla dijital kullanıcı sayısına ulaştı. Aynı zamanda, ayda 300 milyon kez ziyaret edilen Vodafone Yanımda uygulaması, kullanıcıların istedikleri ürün ve servislere kolayca erişim sağlamalarına yardımcı oluyor.
Kadın Çalışan Oranını 2027’de %50’ye Çıkarmayı Hedefliyor
Çeşitlilik konusuna büyük önem veren Vodafone, %43 olan kadın çalışan oranını 2027’de %50’ye ulaştırmayı amaçlıyor. Ayrıca, genç yeteneklere yönelik gerçekleştirilen Discover Genç Yetenek Programı ile 17 yıl içinde 800’den fazla genci bünyesine kattı. Şirket, global kariyer olanaklarından yararlanabilmeleri için çalışanlarına fırsatlar sunarken, düşük çalışan sirkülasyon oranları ile yüksek bir bağlılık sağlıyor.
Veri Koruma Kültürü Geliştiriliyor
Vodafone, bilgi güvenliğini sağlamak ve veri gizliliğini korumak adına kapsamlı politikalar geliştirmektedir. Şirket, tüm çalışanlarını düzenli eğitimlerle bilgilendirerek güçlü bir veri koruma kültürü oluşturmayı hedefliyor. Müşterilere daha güvenli bir dijital deneyim sunma arzusuyla tüm iş süreçlerini değerlendiriyor ve kapsamlı risk analizleriyle tüm süreçlerini gözden geçiriyor.
Vodafone Vakfı, 4,4 Milyon Kişiye Destek Sağladı
2007 yılında kurulan Vodafone Vakfı, 4,4 milyon kişinin hayatına dokunan projeler gerçekleştirdi. 2007-2023 döneminde 270 milyon TL’lik yatırımla 1,5 milyar TL’lik sosyal katkı sağlandı. Vakıf, “Yarını Kodlayanlar” projesi ile 400 bin çocuğa kodlama eğitimi verirken, yeni “Yapay Zekâ Yıldızları” projesiyle 35 bin öğrenciye yapay zeka eğitimi vermeyi istiyor. Ayrıca, “Dijital Benim İşim” projesi ile 35 bine yakın kadına dijital pazarlama ve dijital okuryazarlık eğitimleri düzenlendi. Kadınlara yönelik şiddetle mücadele eden Kırmızı Işık uygulaması ise 379 bin kez indirildi.
“`